B-b-b-b-blogg!

På denne bloggen skal jeg skrive om musikk og lydteknikk.

Jeg har holdt på med innspilling og miksing av musikk siden jeg var 13 år på hobbybasis, og har de siste par årene tatt det mer og mer seriøst. Jeg har spilt el-gitar på treårig musikklinje på videregående skole i Alta. Skoleåret 2011-2012 gikk jeg på Trøndertun Folkehøgskole i Melhus på lydlinja der. Fra høsten 2012 begynner jeg på Lydproduksjon: Musikkproduksjon på NISS i Oslo. Jeg er glad i såkalt prog, men tror selv at jeg har en stor bredde i musikksmaken utover dette også. Noen artister jeg liker (i alfabetisk rekkefølge):

3 (Three)
22
Coheed & Cambria
D12
Foo Fighters
Fugees
Gojira
Heroes & Zeros
Hodgy Beats
In Flames
KoRn
Kråkesølv
Lamb of God
Led Zeppelin
Lukestar
Machine Head
Mark Knopfler
Mastodon
Metallica
Mew
Muse
Oceansize
OFWGKTA
Okkervil River
Opeth
Pain of Salvation
Petter Carlsen
Porcupine Tree
Queen
Radiohead
Sigur Rós
Steven Wilson
Susanne Sundfør
Team Me
Wyclef Jean

+ flere

Mange av disse har vært viktige for min lidenskap for musikk, men er artister som jeg ikke lengre hører så mye på. Flere av disse artistene kommer til å dukke opp på bloggen etterhvert, ettersom jeg har mange ting å si om produksjonene på disse platene, og liker mange av de virkelig godt.

Min Soundcloudside: soundcloud.com/Kollstrom

Legg igjen en kommentar

