Bruce Soord with Jonas Renkse – Wisdom of Crowds

Dette albumet liker jeg veldig godt. Jeg «oppdaget» det for et par dager siden. Tidligere har jeg hørt endel på Katatonia, så det er kanskje litt rart at jeg ikke har sjekket ut vokalist Jonas Renkse sitt sideprosjekt med The Pineapple Thief-medlem Bruce Soord før nå.

Om Jonas Renkse har en sølvstrupe, silkestemme eller fløyelsstemme klarer jeg ikke å bestemme meg for. Det jeg vet er at han har en superbehagelig og «chill» stemme – som kidsa ville sagt det. Derfor har jeg likt vokalprestasjonen hans i Katatonia. Uansett om musikken der kan være hardtslående og energisk, så er stemmen til Renkse like behagelig. Musikken som han og Bruce Soord har spilt inn er ikke like hard. Den kan være energisk til tider, men er absolutt mer laid back enn metallen til Katatonia. Jeg liker også veldig godt det industrielle elementet i produksjonen. Det er imidlertid ikke bare produksjonen som er på plass her, låtene er sterke og albumet fremstår for meg som all killer og no filler.

Når jeg hørte på albumet for første gang tenkte jeg etter hver sang var ferdig: «Vær så snill, la det være en låt til». Jeg ville ikke at det skulle slutte. Nå har jeg bestilt vinylversjonen av albumet. Innpakningen er lekker, og vinylene er røde OG de er ordentlige kvalitetsplater med 180 gram per plate. Jeg er jo en såkalt SUCKER for estetiske utgivelser så her var jeg solgt. Jeg skjønner at DU kanskje ikke er så gira på å gjøre det samme som meg, men jeg anbefaler likevel å i det minste sjekke ut albumet på Spotify.

Om du ikke gidder det engang kan du i det minsteste sjekke ut videoen til Frozen North. Du vet. Illuminati, pyramider og kuler. Det vanlige.

ILLUMINATI OUT!

Legg igjen en kommentar

